Sunday, September 30, 2007

Review ebook 'Maskahwin Yang Hilang'

Assalamualaikum dan salam perpaduan,

Seperti yang dijanjikan saya akan memberi sedikit ulasan mengenai sebuah buku yang cukup bagus dan praktikal dalam pengurusan kewangan kita. Ebook 'Maskahwin Yang Hilang'.



Ebook ini membincangkan mengenai panduan dalam menguruskan kewangan yang betul. Saya sendiri telah membeli buku ini dan mendapati isi kandungannya memang rasional dan memberi impak yang positif dalam pengurusan kewangan saya. Kebanyakan daripada kita selalu gagal dalam hal-hal pengurusan wang ini. Tengah bulan je garu kepala pening pikir "Manalah perginya duit gaji aku ni ek? kejap je dah abis". Kita sendiri boleh hilang jejak kemana perginya duit gaji kita tu. Tau-tau je dah habis... hehe... Jadi, dalam buku ini memang cukup lengkap dan sekiranya diikuti betul-betul mungkin kita akan berfikir begini pula.." Ish, nak kata gaji aku naik, takdelah pulak. Tapi, duit ni rasa banyaklah pulak..." hehe...

Selain daripada panduan pengurusan kewangan, ada juga di didedahkan tips-tips untuk berjimat dan mengumpul wang hingga berpuluh-puluh ribu. Cara-cara untuk mengawal hutang kita juga ada didedahkan di dalam buku ini.

Tak cukup dengan pengurusan kewangan yang betul, tips-tips mengumpul wang dan cara-cara mengawal hutang, buku ini juga ada mendedahkan beberapa cara bagaimana menambah pendapatan kita.

Akhir kata, buku ini memang SANGAT, SANGAT, SANGAT dicadangkan kepada anda semua di luar sana. Memang berbaloi, memang praktikal dan murahpun murah. Sangat mudah untuk diaplikasikan dan pada saya, ebook ini memang sangat-sangat membantu dalam kehidupan saya. Pendekata, ianya mengubah kehidupan saya kepada yang lebih baik.

Nak tau lebih lanjut, pi lah lawat laman web ini... Maskahwin yang hilang.