Wednesday, October 3, 2007

Affiliate Program

Assalamualaikum dan salam perpaduan,

Apa khabar korang? Semoga sihat sejahteralah di bulan Ramadhan yang mulia ni ye.

Erm, kali ni saya nak cerita sikit tentang program affiliate yang saya janjikan nak ceritakan tu. Post ni hanya untuk yang newbie macam saya ni aje ye. Kepada yang dah expert tu, harap-harap bolehlah buat amal sikit tegur-tegur atau tambah-tambah sikit mana yang patut ek.

OK, apa itu program affiliate?

Wikipedia kata :

Affiliate marketing is a method of promoting web business (merchants/advertisers) in which an affiliate (publisher) is rewarded for every visitor, subscriber, customer, and/or sale provided through his/her efforts.

Maknanya, program affiliate ni adalah satu cara penjual mempromosikan barang-barang jualan diorang. Iaitu dengan memberi komisen kepada ahli-ahli yang berdafar di bawah program affiliate mereka sekiranya mereka dapat membawa pengguna membeli barang mereka.

Program affiliate ni cukup mudah untuk disertai. Ada program yang percuma dan ada program yang berbayar. Tapi, bagi kita yang baru ni eloklah sertai yang percuma aje dulu. Untung apa? tak perlu keluar modalpun boleh dapat income. Jadi, secara tak langsung kita dapat lihat kelebihannya, iaitu tak perlu menanggung risiko. Mana nak ada risikonya, duit tak keluar sesen pun. Promote barang orang lain, orang beli, dapat komisen. Apa lagi kelebihannya? Tak perlu jumpa orang, tak perlu habiskan masa yang banyak, tak perlu kemahiran yang luarbiasa dan tak perlu simpan stok. Apa yang perlu kita buat cuma ada tiga je. Yang pertama, PROMOSI, yang kedua PROMOSI dan yang ketiga PROMOSI. Apa punya gediklah, kata tiga tapi benda yang sama... hehe... yelah, promosikan ada banyak cara. Tapi, saya kategorikan kepada dua, cara ONLINE dan cara OFFLINE. Cara ONLINE tu pula boleh di kategorikan kepada dua, BERBAYAR dan PERCUMA. Kan ke dah jadi tiga tu... hehe....

Kalau nak tau lebih lanjut tentang kaedah-kaedah promosi ni, meh klik kat sini dan dapatkan ebook yang cukup lengkap ni. Tak rugi anda beli, sayapun dah beli dah. Nak tulis isi kandungan dia kat sini nanti takut jadi isu copyright pula. hehe...

Kalau ada nak tanya apa-apa, email je pada saya kay. Kalau dapat jawab, saya jawab. Kalu tak dapat jawab saya tanya pada yang tau. Dan kalau mahu ebook tu dalam bentuk buku bagitahu saya. Harga dia mahal sikitlah daripada yang kat laman web yang saya bagi tu. hehe...

Kay, itu sahajalah rasanya. Ada masa lagi saya post apa-apa info yang menarik ek.

2 comments:

Miss Reen said...

hmm... langsung tak paham tang jual menjual nie...segan ar..nak promot sebenarnye... so..rela jer duk depan pc..kalo promot tru pc bole lar kot..

Arjuna said...

benda ni memang promote tru pc pon akak... hehe...